تبلیغات بنری

تبلیغات بنری که به آن تبلیغات نمایشی یا تصویری هم گفته می‌شود، نوعی تبلیغ عکس‌محور است که در دنیای آنلاین امروز، طرفداران بسیاری دارد. ممکن است بپرسید چرا تبلیغات بنری این‌قدر محبوب هستند؟ پاسخ این‌ است که تبلیغات بنری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند و به کسب‌‌و‌‌کار‌ها امکان می‌دهند خدمات و محصولات خود را به‌صورت آنلاین و گسترده در وب‌سایت‌های مختلف به‌نمایش بگذارند. به‌علاوه، این نوع تبلیغات می‌تواند به افزایش محبوبیت و شهرت برند تجاری و تشخیص جامعه‌ی هدف تبلیغات منجر شود.


مواردی که در این مقاله مطرح می‌شوند، پیشنهاد‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تبلیغاتی مؤثر و مناسب و سودآور طراحی کنید. بنابر‌این پیش از پرداختن به بحث، باید حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • به‌ ابعاد بنر و محل قرار‌گیری و کیفیت محتوای تبلیغ به‌طور ویژه توجه کنید.
  • از شیوه‌ی بازاریابی ترغیب برای عمل (Call To Action) بهره ببرید و مشتری را تشویق کنید تبلیغ شما را مشاهده کند.
  • به حجم فایل و سایر بخش‌های آگهی دقت کنید.


محل قرار‌گیری و اندازه‌ی رایج تبلیغ

تبلیغات بنری در اندازه‌های متفاوت ساخته می‌شوند و می‌توانند در بخش‌های مختلف هر صفحه قرار گیرند. معمولا گزینه‌های بسیاری برای محل قرار‌گیری بنر تبلیغاتی در وب‌سایت وجود دارد. به‌علاوه، این امکان هست که از چندین بنر در اندازه‌های مختلف و در موقعیت‌های متفاوت صفحه استفاده کرد. اینکه اندازه‌ی تبلیغتان چقدر است یا آن را در کجای صفحه قرار‌ می‌دهید، می‌تواند دیده‌شدن و موفقیت تبلیغ شما را تضمین کند.

منبع : zoomit


انواع تبلیغات بنری یا نمایشی

تبلیغات Rich media ads

  • نوعی از آن، ویدئوهایی است که به‌صورت غیرمنتظره‌ای هنگام بارگذاری صفحه، نمایش داده می‌شود و نوع کاربرپسندتر آن‌که مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند، پخش آگهی‌هایی است که تا زمانی که کاربر با موس روی آن‌ها حرکت نکند، ثابت هستند.

تبلیغات بنری Overlays

  • تبلیغاتی که در بالای صفحات وب‌سایت ظاهر می‌شوند و با یک کلیک بر روی آیکون close آن تبلیغ، می‌توان آن‌ را بست.

تبلیغات نمایشی Interstitials

  • آگهی‌هایی که پیش از نمایش محتوای وب‌سایت ظاهر می‌شوند. آگهی‌های تمام صفحه است که بین فعالیت‌های کاربر مانند رفتن به صفحه دیگر وب‌سایت ظاهر می‌شود.

تبلیغات Sponsorship

  • این فرمت شامل قرار دادن یک لوگو یا برند در طراحی وب‌سایت است. این فرمت می‌تواند از تبلیغات native هم محسوب شود که در جلسات آینده توضیح داده خواهد شد. این تبلیغ با پرداخت توسط تبلیغ‌دهندگان اجرا می‌شود.


مزایای تبلیغات بنری یا نمایشی

ازنظر بصری جذاب است

  • محتوای گرافیکی جذاب این مدل از تبلیغات، می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و پیام تبلیغات را به‌سادگی به مخاطب منتقل کند. وجود تصویر در این تبلیغات، مزیت آن‌ها نسبت به تبلیغات SEM است. محدودیت تعداد کاراکتر و فرمت متنی SEM، می‌تواند تبلیغ‌دهنده را برای انجام تبلیغات متنوع جذاب با مشکل روبه‌رو کند. همچنین ذهن انسان تصاویر را بهتر از نوشته‌ها به خاطر می‌سپارد و این مزیت دیگر تبلیغات بنری نسبت به فرمت‌های متنی تبلیغات است.

تقویت آگاهی از برند

  • کاربر به‌راحتی می‌تواند تنها با مشاهده تبلیغات بنری یا نمایشی، در مورد برند، محصولات و خدمات شما اطلاعات به دست آورد و نسبت به کسب‌وکار شما مشتاق شود و کلیک بر روی آن نیز ضروری نیست. برندهایی مانند IBM، Apple و Nike برای حضور بیشتر و مداوم در ذهن مخاطبان، از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

هدفمندی تبلیغات نمایشی

  • می‌توانید وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان، جایی که مخاطبان هدف شما حضور دارند را برای نمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید. از این طریق دقیقاً درجایی که تقاضای کسب‌وکار شما وجود دارد ظاهر می‌شوید و امکان دیده شدن شما نیز بیشتر خواهد شد.

امکان هدفگیری مجدد یا Retargeting

  • Retargeting به معنی قرار دادن تبلیغات خود در مقابل افرادی است که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، اما در خبرنامه شما عضو نشده‌اند یا محصولی خریداری نکرده‌اند. از این طریق می‌توانید به افراد علاقه‌مند به کسب‌وکارتان دسترسی پیدا کنید.

امکان track کردن کاربران

  • دریافت روزانه یا هفتگی نتایج تبلیغات نمایشی مانند تعداد کلیک، ترافیک وب‌سایت، شاخص‌های آگاهی از برند، نرخ تبدیل و میزان فروش به شما کمک می‌کند تا کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی و در صورت نیاز اصلاح کنید.

 

معایب تبلیغات بنری یا نمایشی

بااینکه تبلیغات بنری در ابتدای ظهور خود، نظر مخاطبان زیادی را جلب می‌کردند و کاربران یک وب‌سایت هنگام تماشای آن، نظرشان به بنرها جلب می‌شد، اما به‌مرور و به علت استفاده اشباع‌شده از این مدل تبلیغاتی، مردم دیگر نسبت به این تبلیغات حساسیت ندارند. این پدیده که Banner Blindness نام دارد، به رفتار ناخودآگاه کاربران آنلاین نسبت به تبلیغات بنری اشاره دارد. همه ما دیگر نسبت به تبلیغات سنتی بنری در حاشیه وب‌سایت‌ها نابینا شده‌ایم و چشممان عادت کرده است که این تبلیغات را نادیده بگیرد. به‌جز این، معایب دیگری هم برای تبلیغات بنری وجود دارد که عبارت‌اند از:

مزاحمت تبلیغات

  • بعضی از تبلیغات بنری مانند تبلیغات flashing، popups و interstitials در نظر مخاطب به‌عنوان مزاحم دیده می‌شوند. همچنین، درصورتی‌که تعداد تبلیغات در صفحه وب‌سایت زیاد باشد، موجب گیج شدن مخاطبان شده و درنهایت کاربر ترجیح می‌دهد که آن‌ها را نادیده بگیرد. آزار مخاطب از طریق نمایش بنرهای تبلیغاتی بدون اجازه او، نه‌تنها باعث تبلیغات مثبت برای یک برند نمی‌شود، بلکه خاطره بدی از برند در ذهن مخاطب حک می‌کند. این حس بد ممکن است ارزش واقعی خدمات/محصولات شما را زیر سؤال ببرد و یک مشتری بالقوه را از لیست مشتریان شما حذف کند.

نرخ کلیک کمتر

  • به دلیل ضعف در طراحی و ایجاد تجربه بد برای کاربران، نرخ کلیک تبلیغات بنری نسبت به سایر مدل‌های تبلیغات آنلاین، بسیار کمتر است.

نرخ تبدیل کمتر

  • ازآنجایی‌که بنرها نمی‌توانند به‌طور کامل در مورد کسب‌وکار شما توضیح دهند، حتی کاربرانی که روی بنر کلیک می‌کنند هم با احتمال کمی به مشتریان کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند. درواقع با ظهور مدل‌های تبلیغاتی مثل ویدئوها، کاربران مایل‌اند در نگاه اول به تبلیغات، بیشتر در مورد ارزش‌های کسب‌وکار شما بدانند و بنرها قدرت این انتقال مطلب را ندارند. درنتیجه این اتفاق، کاربران جذب‌شده از طریق بنرها، leadهای ارزشمندی نیستند و نرخ تبدیل پایینی دارند.

دیده نشدن تبلیغات

  • استفاده کاربران از نرم‌افزارهای بلاک کننده تبلیغات و popups باعث می‌شود که تبلیغات شما دیده نشود.


منبع : کالج تپسل


نحوه کار تبلیغات بنری

در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام، پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.

در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.

اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه فرود (لندینگ پیج) سایتتان شوند.

اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.

نحوه کار در تبلیغات بنری بدین صورت است که شرکت‎‌هایی وجود داشته که طرف قرارداد سایت‌های پربازدید و مطرح بوده و وظیفه اجاره این جایگاه‌ها را دارند.

وقتی شما از یکی از این شرکت‌ها جایگاه یا پکیجی را خریداری کنید تبلیغات شما در تمام سایت‌های طرف قرارداد بر اساس نوع خرید شما نمایش داده می‌شود.

کیفیت خدمات ارائه شده و سایت‌های تحت پوشش موضوعات مهمی است که انتخاب ارائه دهنده سرویس تبلیغات بنری را سخت خواهد کرد.


برخی از تاثیرات تبلیغات بنری:

افزایش ترافیک مشتري: تبلیغات بنری،بازديد کنندگان را تشویق ميکند تا با کلیک کردن روی وب سایت آگهی کننده، به آن جا بروند و هزینه آگهی به شیوه های مختلفی دریافت ميشود.


جلب توجه مشتري: حتماً در مورد اینکه چه طور ایده‎‌پرداز باشید و چطور از این ابتکار در طراحی بنر خویش استفاده کنید تا جمعیت زيادي را به وبلاگ خویش جذب کنید، اطلاعات زیادی دارید؛ ولی باید بازار هدف خویش را هم مطالعه کنید تا بدانید نیازتان، یک آگهی متحرک با زمينه شلوغ است یا یک فونت شیک در پس زمينه ای ساده.


فروش یک محصول خاص: تبلیغات بنری، کاربر را به خرید محصولاتی خاص تشویق ميکند . برای این که تبلیغات بنری مؤثر باشد، باید در وب سایتی مرتبط با موضوع آگهی قرار گیرد. این کار سبب ميشود که وب سایت بتواند به سوالی که با دیدن آگهی برای بازدید کننده طرح ميشود ، پاسخ دهد.


اعلام تخفیف و فروش: یکی از روش های افزایش درامد برای کسب و کار ها، استفاده از مبحث تخفیف است. خیال کنید جمعه سیاه یا Black Friday است و برای فروش بسیاری از محصولات خویش تخفیف ویژه دارید. یکی از برترین روشها برای اطلاع رسانی از این موضوع، تبلیغات بنری با موضوع جمعه سیاه است.

منبع : بیتوته



/ 0 نظر / 5 بازدید